صفحه اصلی / مزیت خرید تبلت نسبت به لپ تاپ

مزیت خرید تبلت نسبت به لپ تاپ

  ژوئیه 22, 2021     وب سایت نردبان     دفعات خوانده شده : 1886  

 

 

 

خرید تبلت به جای یک رایانه قابل حمل با توجه به اینکه دارای سیستم عامل و یک صفحه کاملا لمسی است، در سال 2021 به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. تبلت های معرفی شده در سال ۲۰۲۱ امکانات بسیاری را به کاربران ارائه می دهند به طوریکه علاوه بر دوربین دیجیتال به میکروفون، شتاب سنج، چراغ قوه و بسیاری امکانات جانبی دیگر مجهز هستند. برخی از تبلت ها، توانایی استفاده از سیم‌کارت را داشته و برخی فاقد این امکان هستند.

با خرید تبلت چه امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد؟

  1. نصب نرم افزار بازی ها و اجرای انواع برنامه ها
  2. مصرف انرژی کمتر نسبت به لپ تاپ
  3. مشاهده انواع فیلم ها و شنیدن موسیقی با کیفیت بالا
  4. عکاسی و تصویربرداری با کیفیت بالا و برقراری مکالمات تصویری
  5. مطالعه کتاب های الکترونیکی در انواع قالب ها، ویرایش و ایجاد متن
  6. در دسترس بودن اطلاعات مورد نیاز در جلسات کاری یا در سفرهای کاری
  7. قابلیت استفاده از تبلت در کلاس های آموزشی و درسی آنلاین
  8. امکان استفاده از تبلت های قلم دار برای طراحی گرافیک
  9. سیستم کاربری ساده حتی برای کودکان
  10. پشتیبانی از سیستم اینترنت بی سیم برای جستجو در اینترنت یا مدیریت ایمیل ها و شبکه های اجتماعی

راهنمای خرید انواع تبلت موجود در بازار از لحاظ سیستم عامل

 

انواع سیستم عامل تبلت موجود در بازار

۱.تبلت با سیستم عامل ویندوز:

اندازه این تبلت ها معمولاً بین ۸ تا ۱۳ اینچ است و انواع و اقسام ابزارهای کامپیوتری (هارد درایو، دی وی دی رایتر، مانیتور اکسترنال، تلویزیون، کیبورد، موس  را میتوان به آنها متصل کرد تا عملا به یک لپ تاپ تبدیل شود.

برنامه کامل آفیس هم از قبل روی این تبلت ها نصب است و لازم نیست پس از خرید تبلت هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. تمام مرورگرهای وب روی تبلت های ویندوزی عینا مثل پی سی کار می کنند و تجربه ای دقیقا مشابه با دسکتاپ را روی صفحه لمسی تبلت می آورند.

۲.تبلت با سیستم عامل اندروید:

اولین تبلت اندرویدی در سال ۲۰۱۰ به نام P1000 توسط شرکت سامسونگ به بازار جهانی عرضه شد و خرید آن آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که امروزه شاهد ساخت تبلت های اندرویدی متنوع توسط شرکت هایی مثل: ایسوس، هوآوی، لنوو، آمازون، موتورولا و… با امکاناتی کامل نظیر نمایشگر بزرگ، پردازشگر قوی، درگاه USB-C، اتصال WiFi، پشتیبانی از شبکه 4G و…هستیم. از آنجاییکه برنامه های اندروید به راحتی قابل دسترس هستند، تبلت های اندرویدی بیشترین فروش را نسبت به دیگر تبلت ها دارند.

۳.تبلت با سیستم عامل ios (آیپد):

این تبلت ها از سیستم عامل ipad OS بهره می برد که محصول کمپانی اپل است. رابط کاربری این سیستم عامل از لحاظ طراحی یک سر و گردن بالاتر از اندروید است چون بسیار زیبا و به روز است و کار کردن با آن نیز بسیار ساده است.

کمپانی اپل مجموعه‌ای غنی از برنامه‌ها و بازی ها را برای خریداران تبلت خود مهیا کرده است. ازآنجاییکه تولید برنامه های سیستم عامل ios فقط در انحصارشرکت اپل میباشد، این سیستم عامل از لحاظ امنیتی نسبت به سایر سیستم عامل ها بهتر عمل می کند.

از لحاظ محتوایی نیز این برنامه ها بسیار غنی بوده و تقریباً شامل تمام محتوای چندرسانه‌ای تولید شده صدر اول جهان می باشند. از نظر تکنولوژی ابری نیز شرکت اپل با ارائه نرم افزار آیکلود و دیگر برنامه های ابری روی آیپدهای خود، گوی سبقت را از تبلت های اندرویدی و ویندوزی می رباید.

راهنمای خرید انواع تبلت موجود در بازار از لحاظ اندازه

۱.هفت تا هشت اینچ:

خرید تبلت های ۷ تا ۸ اینچ که تبلت های کوچکی به شمار می روند، کاملا مقرون به صرفه است. کیفیت و قدرت این نوع تبلت ها در مقایسه با انواع بزرگتر مقداری ضعیف تر است اما این ضعف یک قاعده کلی نیست چرا که امروزه تبلت هایی وجود دارند که از بعضی مدل های بزرگتر نیز پرقدرت تر و با کیفیت تر هستند.

از ویژگی‌های خرید این سایز تبلت می‌توان به امکان حمل آسان تر، سبک بودن، کار کردن و خستگی کمتر دستها موقع کار اشاره کرد. شاید همین این ویژگی ها باعث شده که خرید این نوع تبلت ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر تبلت ها داشته باشند.

البته باید گفت که این سایز تبلت برای دانش آموزان جهت یادگیری دروس به صورت آنلاین و یا برگزاری جلسات آنلاین بهترین است.

۲.هشت تا ده اینچ :

تبلت های ۸ تا ۱۰ اینچ در طبقه متوسط و نیمه بزرگ قرار می‌گیرند. معمولاً کیفیت و وضوح صفحه نمایش در این مدل تبلت ها بیشتر است. به دلیل اندازه بزرگتر، سخت‌افزار نسبتاً قوی تری هم در این تبلت ها استفاده شده تا قدرت و کیفیت را توأم با یکدیگر ارائه دهد.

۳.ده اینچ یا بزرگتر:

این سایز در تبلت ها در واقع به عنوان بزرگترین تبلت های موجود در جهان به شمار می روند. به دلیل خاص بودن از لحاظ اندازه، کیفیت و قیمت طرفداران زیادی ندارد. اصلی ترین مشکل این تبلت ها، اندازه بسیار بزرگ و وزن زیاد آنهاست.

خرید چه سایزی از تبلت مناسب شما است؟

انواع سایز تبلت

سایز مناسب تبلت برای بازی:

یکی از کاربردهای اصلی تبلت ها مربوط به گیمینگ یا بازی کردن می شود. بسیاری از افراد، فقط به دلیل این که بازی کردن در صفحه نمایش بزرگ تبلت ها از بازی کردن در نمایشگر گوشی های موبایل لذت بخش تر است، خرید تبلت را به گوشی ترجیح می دهند. تبلت های مخصوص بازی باید پردازشگر قوی، گرافیک بالا و صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت داشته باشند.

سایز مناسب تبلت برای تماشای فیلم:

خرید تبلت هایی که صفحه نمایش آنها دارای رزولوشن بالا و قدرت تشخیص رنگ دانه‌های زیادی را داشته باشد، مطمئنا می تواند لحظات لذت بخشی را برای کاربر فراهم کند. در بین تبلت های موجود در بازار، تبلت هایی که از صفحه نمایش AMOLED استفاده می کنند، بهترین کیفیت ممکن را دارند و طرفداران زیادی را نیز به سمت خود جلب کرده‌اند.  همه تبلت ها از اتصال هندزفری هم پشتیبانی می کنند پس می توانید بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران با آنها فیلم ببینید یا به موسیقی گوش بدهید.

10 مزیت خرید تبلت نسبت به لپ تاپ

  1. لپ تاپ حدوداً دو ساعت و نیم شارژ را نگه می دارد و بعد از آن کاربر باید دنبال یک پریز برق بگردد اما تبلت حداقل ۶ تا ۷ ساعت شارژ نگه میدارد و چون نسبت به لپ تاپ وزن کمتر و ابعاد کوچکتری دارد، حمل و نقل آن بسیار راحت تر است.
  2. تبلت ها برای بازی و سرگرمی بسیار مناسب هستند چون یک صفحه نمایشگر بزرگ را در اختیار کاربر قرار می دهند که تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی با آن بسیار لذت بخش است.
  3. روشن و خاموش کردن تبلت بسیار آسان است و نیازی به وارد کردن پسورد ندارد.
  4. برای دانلود و استفاده از نرم افزارهای گوناگون ( رسیدگی به ایمیل ها و انجام کار روزانه ) به توان های پردازشی متفاوتی نیاز داریم که معمولاً پردازشگرهای تبلت به خوبی از عهده انجام وظایف بر می آیند و نیازی به پردازش های سنگین که توسط پردازشگرهای لپ تاپ انجام می شود، احساس نمی شود.
  5. امروزه با توجه به فناوری ساخت و نیازهای کاربران برای ساخت تبلت ها از حافظه و تکنولوژی های گوناگونی معمولاً بالاتر از ۱ ترابایت که معادل ۱۰۲۴ گیگابایت است؛ استفاده می شود، پس از لحاظ ذخیره سازی اطلاعات نیز خرید تبلت کاربردی است.
  6. افرادی که در هر لحظه به استفاده از تکنولوژی نیاز دارند حتی در هنگام راه رفتن یا در حال انجام کارهای مختلف بدون شک باید خرید تبلت را به لپ تاپ ترجیح دهند چون لپ‌تاپ‌ها بسیار سنگین تر و ضخیم تر هستند و حمل ونقل آن نیز سخت است.
  7. مهمترین مزیت خرید تبلت نسبت به لپ تاپ قیمت آن است. امروزه در بازار، تبلت هایی با برند های مختلف و قیمتهای بسیار مناسب وجود دارند که تهیه آن ها، بسیار آسان تر از لپ تاپ های گران قیمت می باشد.
  8. امکان خواندن کتاب الکترونیکی از دیگر مزایای خرید تبلت نسبت به کامپیوتر است. کتاب های الکترونیکی از فایل های فرمت (Adobe’s prtable Document Format) pdf تشکیل شده اند که به راحتی می توان آن را در هر تبلتی اجرا کرد.

دستگاه های دیجیتالی دیگری نیز وجود دارند که به صورت اختصاصی قابلیت خواندن فایل های pdf را دارند و قابلیت دیگری ندارند اما قیمت آنها نیز بیشتر است در حالی که با یک تبلت با هر نوع سیستم عاملی می‌توان در هر زمان و مکانی اگر خواستید کتابی را مطالعه کنید، به راحتی فایل پی دی اف آن را اجرا کنید و از مطالعه آن لذت ببرید.

  1. مطمئناً خرید یک تبلت همه کاره که هم به عنوان دوربین، نوت بوک، پردازشگر کلمات، ضبط کننده صدا، رادیو، نقشه خوان، پخش کننده موسیقی، گام شمار و هم به عنوان یک کتاب خوان حرفه ای میتوان از آن استفاده کرد، بسیار مقرون به صرفه تر از خرید یک کتاب خوان الکترونیکی است که فقط خواندن فایل های PDF را به بهترین شکل انجام میدهد.
  2. بهترین وسیله برای تولید محتوای متنی یا تصویری، یک تبلت است. تولید متن، تصویر، فیلم و ساختن هر نوع فرمت سمعی و بصری که قابل درک و انتقال باشد را می توان تولید محتوا نامید که مطمئنا تبلتی که دارای قلم باشد به بهترین وجه این نیاز کاربران و به خصوص فریلنسرها را برطرف می کند.

برترین تبلت های قلم دار موجود در بازار، تبلت های سری نوت سامسونگ هستند چون واقعا در حین کار با این تبلت ها احساس واقعی نوشتن روی کاغذ به کاربر منتقل میشود و از آنجاییکه امکانات زیادی در زمینه تولید و ویرایش در اختیار فریلنسر می گذارد، از لحاظ قیمت نیز کاملا به صرفه است.

 

وب سایت نردبان

تماس با ما
  کرج

کرج، فردیس، بلوار بهار آزادی، پلاک 111

تلفن : 0332 230 930 (98)+
ایمیل : Support@Nardoban.com
ساعتهای کاری : 24:00 - 9:30

 درباره ما

سایت نردبان با موضوع تبلیغات و ثبت اگهی آنلاین راه اندازی گردیده و هدف اصلی آن معرفی و تبلیغات نیازمندیها و در ارتباط قرار دادن خریدار و فروشنده با همدیگر بدون واسطه می باشد.

نقشه سایت
  معرفی

نردبان جایگاهی است برای تبلیغات و ثبت آگهی، معرفی کسب و کار، خرید و فروش، بازاریابی و جستجوی هرگونه نیازمندی‌ها